Ontwikkelaar van zorgoplossingen TTS gaat voor Interzorg Noord Nederland één integraal elektronisch cliënt dossier (ecd) realiseren. Na een eerste voorselectie van ict en inhoudsdeskundigen is aan alle huidige en toekomstige gebruikers gevraagd om mee te denken over een oplossing en om hun voorkeur kenbaar te maken. Een meerderheid koos voor de oplossing Residentweb, die TTS host vanuit een beveiligde omgeving in het KPN-datacenter.
De gebruiksvriendelijkheid en de logische opbouw van ResidentWeb waren uiteindelijk doorslaggevend. Daarnaast was het ook belangrijk dat het kwaliteitssysteem van Interzorg, Prezo, geheel in het systeem te integreren is. ResidentWeb kan zo ingericht worden dat vrijwel elk zorgplan, methodiek of kwaliteitssysteem ondersteund kan worden. Interzorg is na de implementatie in staat om de registraties rondom kwaliteit conform de eisen van het Prezo-keurmerk te kunnen uitvoeren. Op die manier worden alle medewerkers en cliënten systematisch geconfronteerd met alle kwaliteitseisen die aan hen worden gesteld of die zij mogen vragen.
Opnieuw naar ecd gekeken
Interzorg was één van de eerste ouderenzorginstellingen die gebruik maakte van het elektronisch dossier. De zorginstelling heeft innovatie in de zorg hoog in het vaandel heeft. Bij Interzorg draagt een elektronisch cliëntendossier bij aan meer tijd voor zorg en meer aandacht voor de wensen van de cliënt. In de loop der jaren worden de ecd’s steeds slimmer en handiger en om innovatief te blijven heeft Interzorg opnieuw naar de diverse ecd’s gekeken.
Een belangrijk onderdeel van ResidentWeb was voor Interzorg de ‘agenda’. De agenda maakt het mogelijk dat cliënten nog beter zelf de regie te houden en zelf mee bepalen wat er wanneer gebeurt. Omdat ResidentWeb tevens benaderbaar is via een tablet of smartphone is Interzorg weer op de toekomst voorbereid.
Samen met cliënten gaat Interzorg nu nadenken op welke manier cliënten, en bijvoorbeeld ook de mantelzorgers, de partners of familie, het best toegang kunnen krijgen tot het pakket. Doel is dat straks vanuit elk appartement elke cliënt eenvoudig kan inloggen in zijn agenda en in zijn eigen dossier en dat de familie dat bijvoorbeeld te allen tijde vanuit huis kan doen.