Hr- en salarisdienstverlener ADP lanceert met ADP Mobile een app die werknemers overal en altijd toegang geeft tot hun persoonlijke hr-services. Met deze app geeft ADP gehoor aan een belangrijke wens van organisaties en medewerkers ten aanzien van hr-diensten: mobiele beschikbaarheid.
Uit onderzoek van Keala research in opdracht van ADP onder ruim vijfhonderd Nederlandse hr-professionals blijkt dat (verdere) automatisering van bestaande hr-processen bovenaan het wensenlijstje van hr-professionals staat. Mobiele beschikbaarheid verbetert de productiviteit en betrokkenheid van werknemers. De mobiele toegang van deze hr-processen staat echter nog in de kinderschoenen: van de organisaties met meer dan vijftig werknemers in dienst, maakt slechts 14 procent basis administratieve hr-taken mobiel beschikbaar. Voor andere hr-processen is dit percentage nog lager.
Werknemers hebben via ADP Mobile 24 uur per dag, zeven dagen in de week vanaf hun smartphone of tablet toegang tot een aantal hr-services. Zo kunnen zij hun verlofsaldo inzien en vrije dagen aanvragen, salarisgegevens inzien of contactgegevens van collega’s opvragen.
De applicatie wordt in alle landen van Europa waar ADP actief is gelijktijdig op de markt gebracht. In de Verenigde Staten was de applicatie vorig jaar al beschikbaar. Daar gebruiken nu al 550.000 werknemers de mobiele toepassing. ADP Mobile wordt in de Verenigde Staten tot dusver het meest gebruikt om salarisinformatie in te zien (38 procent), gevolgd door tijdregistratie (37 procent) en verlofaanvragen (11 procent).
ADP Mobile
ADP Mobile is vanaf deze maand gratis verkrijgbaar in de App Store en wordt ondersteund door de iPhone, iPad en iPod Touch die draait op iOS 4.0 of hoger. Voor medewerkers die geen iPhone, iPad of iPod hebben, maar een andere smartphone of tablet, is er de mobiele site m.adp.com. die hetzelfde biedt als de app.