The voice of Holland krijgt er een broertje bij: The Company voice of Holland. Met The Company voice of Holland wordt de zoektocht gestart naar de receptionist(e) met de beste stem van het Nederlandse bedrijfsleven. De stem van een deelnemer wordt automatisch geanalyseerd, via social media kunnen er stemmers geworven worden en via internet vindt het stemproces plaats. Telecomleverancier Vodafone organiseert de wedstrijd in het kader van de introductie van One Net, een hosted telefoniedienst.
Om The Company voice of Holland te worden, hoef je niet te kunnen zingen, maar je stem is wel heel belangrijk. Heeft iemand bijvoorbeeld een warme klank? En hoe zit het met de variatie in de stem? De winnaar van The Company voice of Holland krijgt een privékantoorconcert van één van de finalisten van talentenjacht The voice of Holland.
Stemanalyse
Elk Nederlands bedrijf kan zijn receptionist(e) nomineren voor The Company voice of Holland via de website www.thecompanyvoiceofholland.nl. Vervolgens wordt de receptionist(e) onverwachts gebeld en vindt een telefonische auditie plaats. De kandidaat ontvangt een juryrapport met stemanalyse, kan deze via social media delen en vervolgens op de website zoveel mogelijk stemmen proberen te vergaren voor zijn of haar auditie.
De wedstrijd is gisteren, donderdag 22 november 2012, gestart en loopt drie weken. De drie finalisten winnen kaarten voor de finale van The voice of Holland op 14 december 2012. De uiteindelijke winnaar wordt tijdens de finale van The Company voice of Holland op 21 december in het BNR-radioprogramma Friday Move gekozen en wint een kantoorconcert van één van de finalisten van de The voice of Holland.
One Net
Onder de naam One Net introduceert Vodafone Nederland zijn eerste hosted telefoniedienst voor zakelijke klanten. Met One Net maken zij voor een vast bedrag per maand gebruik van een virtuele telefooncentrale voor al hun vaste en mobiele telefonie. Met One Net hoeven zakelijke klanten niet langer te investeren in een fysieke telefooncentrale. Alle telefoongesprekken vinden plaats via een beveiligde verbinding met een telefooncentrale in het netwerk van Vodafone.
Door de integratie van vast en mobiel zullen beide toestellen van een gebruiker tegelijkertijd overgaan. Daardoor is diegene altijd bereikbaar, onafhankelijk van waar hij/zij zich bevindt. One Net biedt alle functionaliteiten van een reguliere telefooncentrale, zoals één voicemail, nummerplannen (bepalend voor de opbouw en lengte van de telefoonnummers) en een centrale receptionistenpost.