Exact Service Management is een nieuwe oplossing waarmee dienstverlenende productiebedrijven of groothandels het volledige service managementproces kunnen optimaliseren. Uit onderzoek van Keala Research blijkt dat 62 procent van de productiebedrijven in Nederland servicediensten leveren aan klanten. Bijna de helft van de respondenten zet de komende twee jaar stevig in op het aanbieden van aanvullende diensten, waaronder service- en onderhoudscontracten.
Alle benodigde processen voor optimale dienstverlening – waaronder logistiek,crmM en administratie – worden met Exact Service Management geïntegreerd. De oplossing stelt service managers, planners en monteurs in staat hun afzonderlijke taken efficiënt uit te voeren.
Zo is het planbord volledig aan te passen aan persoonlijke indelingsvoorkeuren. Het toont per regio of kennisgebied welke monteurs beschikbaar zijn voor preventief of correctief onderhoud. Hierbij wordt een overzicht gegeven van afspraken die zijn gemaakt met een opdrachtgever en is inzichtelijk of alle benodigde materialen aanwezig zijn om een reparatie uit te voeren. Dit zorgt ervoor dat een monteur het probleem van de klant meestal bij een eerste bezoek kan oplossen.
De ontwikkelde iPad-applicatie Exact Field Service geeft servicemonteurs real-time inzicht in de ingeplande opdrachten, met informatie over de te leveren dienst. Er kunnen nieuwe materialen worden toegevoegd aan de werkbon, de klantgeschiedenis is te raadplegen en contracten kunnen worden ingezien. Via de app kan een klant de werkbon tekenen, waarop alle gebruikte materialen en gewerkte uren staan vermeld. Na het ondertekenen wordt de administratie direct bijgewerkt en kan de factuur nog dezelfde dag worden verstuurd.