Leverancier van business analytics-software SAS is dit jaar als eerste geëindigd op de lijst van ‘World’s Best Multinational Workplaces’. Naast de talrijke nationale Great Place to Work-onderzoeken is dit de tweede keer dat een wereldwijde ranglijst is opgesteld. Vorig jaar veroverde SAS nog de tweede plaats, dit keer voert het de ranglijst aan. SAS bereikte de hoogste klassering op basis van inspirerend werk, open communicatie, goede arbeidsvoorwaarden en een prima balans tussen werk en privé.
SAS wordt wereldwijd erkend als Great Place to Work. Naast de hoge positie op de lijst van internationaal werkende organisaties, scoort SAS ook goed in de nationale onderzoeken. Dit jaar bereikte SAS al topposities in België, Canada, Finland, Frankrijk, Griekenland, India, Italië, Mexico, Polen, Portugal, Zweden, Zwitserland en de Verenigde Staten. Ook in Nederland staat SAS al jaren in de top vijf van beste werkgevers.
Medewerkers aantrekken en behouden
SAS Nederland-directeur Karel Kinders benadrukt dat een goede werkomgeving een essentiële voorwaarde is om de hoogste kwaliteit medewerkers te kunnen aantrekken en behouden. ‘Met ontwikkelingen als big data en high-performance analytics zien we dat deze markt enorm groeit. Dat geldt voor SAS, maar ook voor onze concurrenten. Mensen die zowel verstand hebben van analytics als van de business van onze klanten zijn schaars, dus doen we er alles aan om zulke mensen bij ons tot bloei te laten komen.’
Great Place to Work beoordeelt werkgevers en werkomstandigheden in 45 landen en analyseert vragenlijsten van meer dan 2,5 miljoen medewerkers, vanuit 5671 bedrijven. De lijst van ‘The World’s Best Multinational Workplaces’ is het eerste geïntegreerde overzicht van gegevens van werknemers van duizenden bedrijven wereldwijd. Het is daarmee ‘s werelds grootste onderzoek naar werkomgevingen. Om in aanmerking te komen voor deze ranglijst moeten bedrijven in minimaal vijf nationale overzichten voorkomen en meer dan vijfduizend medewerkers hebben, waarvan 40 procent werkzaam is buiten het land van het moederbedrijf.