RealOpen IT, dienstverlener op het gebied van Identity & Access Management, breidt haar portfolio uit met oplossingen voor ziekenhuizen en zorginstellingen. De nieuwe ict-oplossingen van RealOpen IT helpen zorginstellingen bij het efficiënter beheren van toegang tot informatie voor werknemers, maar ook voor cliënten en ketenpartners.
Door het inzetten van identity en access management-oplossingen wordt het mogelijk extra beveiligde en gepersonaliseerde toegang te bieden tot de juiste gegevens en e-Healthdiensten. Hierdoor krijgen individuele groepen specifieke toegangsrechten. Dit maakt duidelijk wie dossiers en gegevens mag inzien, maar ook wie dit daadwerkelijk heeft gedaan. Dit is binnen de zorg een precair punt. Het onvoldoende afschermen van vertrouwelijke gegevens is vaak een gevolg van onjuist toegepaste techniek én falend menselijk handelen. RealOpen IT past identity en access management toe om dit probleem te ondervangen. Dit gebeurt onder andere door het afdwingen en faciliteren van beveiligingsaspecten, het koppelen van identiteitsgegevens, het toepassen van voorgedefinieerde workflows en het adviseren over het correct informeren van de gebruikers.
De aankomende tijd zullen de volgende oplossingen, ondersteund door praktijkervaringen in de zorg, worden gelanceerd:
• ID-secure xs plus – Biedt, al dan niet in combinatie met DigiD, een veilige toegang tot vertrouwelijke cliënteninformatie en single sign-on voor diverse, door een zorginstelling via het internet, aangeboden diensten. Real time monitoring maakt duidelijk wie toegang heeft verkregen en zorgt voor proactieve beveiliging tegen ongewenste toegang, zoals bijvoorbeeld hack-pogingen.
• ID-scan plus – Een snelle scan die direct inzicht biedt in de stand van zaken met betrekking tot identiteiten, accounts en de toegang tot gegevens en systemen binnen een zorgorganisatie.
• ID-care plus – Een complete identity en access managementoplossing voor zorginstellingen. Met out-of-the-box-koppelingen met de meest gebruikte hr-systemen als ‘bron’ en de meest gebruikte directories, e-mail en kantoorapplicaties, en zorgapplicaties aan de afnemende kant.
• ID-book plus – Een gids voor medewerkers en betrokkenen voor direct inzicht in de organisatie, locaties, teams en aanvullende gegevens zoals foto’s, contactgegevens, et cetera.