Dutch ICT Group, de holdingmaatschappij waaronder de Almeerse ict-dienstverlener s4ict valt, heeft computerbedrijf B+P IT Services overgenomen. Dat hebben de directies van beide bedrijven bekend gemaakt. Inzet van de overname is de versteviging van de marktpositie van s4ict als ict-dienstverlener voor het midden- en kleinbedrijf. s4ict neemt alle medewerkers van B+P IT Services over.
‘De nieuwe telg in de familie van Dutch ICT Group vormt een mooie aanvulling op de diensten die al door s4ict geleverd worden’, meent Jeroen Zindel, medeoprichter en directeur van s4ict. ‘B+P IT Services heeft ruim twintig jaar ervaring op het gebied van hardware, software en it-diensten. De combinatie daarvan met onze eigen beheerdiensten, hosted telefonie-oplossingen en printdiensten resulteert in een sterkere mix met meer stabiliteit en creativiteit.’
Server- en storage-oplossingen
Ook Bert van den Berg, medeoprichter en huidige directeur van B+P IT Services, gelooft in de versterkende werking van de overname. ‘s4ict geeft mij een gevoel van herkenning. Met onze kennis en ervaring op het gebied van server- en storage-oplossingen vormen we bovendien een waardevolle aanvulling op de diensten die op dat gebied al door s4ict geleverd worden. De combinatie van onze kennis met de specifieke deskundigheid van s4ict op het gebied van proactive diensten zal onze klanten meer zakelijke mogelijkheden opleveren.’
s4ict neemt met de overname van B+P IT Services ook alle medewerkers over. Deze zullen samen met de huidige medewerkers van s4ict opereren vanuit het in 2011 geopende, nieuwe hoofdkantoor van s4ict te Almere. Vanuit deze centraal gelegen locatie bedient s4ict klanten in geheel Nederland. Het kantoor van B+P IT Services in Ede wordt gesloten. Bij de totale Dutch ICT Group, waar naast s4ict en B+P IT Services ook JMS, Dataproof en Call Hosted deel van uitmaken, werken in totaal 135 man.
Roerige tijd
s4ict-directeur Zindel wil niet zeggen hoeveel mensen er van B+P IT Services overkomen. ‘Daar doen wij geen mededelingen over. B+P IT Services heeft een roerige tijd achter de rug waarin hard gewerkt is om staande te blijven. Als traditioneel reseller waren ze afhankelijk van hardware- en softwareleveringen. Die lopen in crisistijd terug. Door de komst van het nieuwe werken konden zij hun model moeilijk overeind houden. De aanwas werd steeds kleiner, het droogde op. Het was een roerige periode, al stond het water nog niet aan hun lippen.’