Bravilor Bonamat, ontwikkelaar en producent van professionele drankbereidingssystemen, heeft MER ICT opdracht gegeven voor het hoofdkantoor en de productiefaciliteiten te Heerhugowaard een volledig nieuwe communicatievoorziening in te richten op basis van het NEC SV8300-communicatieplatform. Het nieuwe ip-telefonieplatform gaat voorzien in ongeveer 160 werkplekken en zal inclusief NEC-applicaties voor unified communications en beheer turn-key worden opgeleverd.
Zowel bij de inrichting van assemblagelijnen als van kantoorwerkplekken staat bij Bravilor Bonamat de ergonomie voor medewerkers centraal. NEC's Business ConneCT-oplossing voor unified communications geeft hier invulling aan met pc-gebaseerd gespreksbeheer, real time gespreks- en bereikbaarheidsinformatie, voicemail, telefoonlijsten, instant messaging en contact center-routering.
Dit wordt allemaal vanuit één enkele applicatie geregeld. De applicatie biedt ondersteuning aan medewerkers, telefonistes en call center-agenten. Eén enkele gebruikersinterface stelt een gebruiker in staat om te wisselen tussen deze rollen, waardoor medewerkers flexibel ingezet kunnen worden. NEC's MA4000-applicatie voor systeembeheer completeert de oplossing en vereenvoudigt het dagelijkse management van Bravilor's communicatienetwerk.