SAP-dienstverlener Mybrand uit Geertruidenberg heeft het eerste halfjaar van 2012 een omzet van 13,7 miljoen euro gerealiseerd. Dat is een stijging van ruim 25 procent ten opzichte van de 10,9 miljoen euro in de eerste zes maanden van 2011. Met dit resultaat groeit Mybrand tegen de markt in. De zakelijke middenmarkt waar het bedrijf zich met zijn SAP-diensten op richt, kromp in de afgelopen drie jaar fors, aldus het bedrijf.
Ook het bedrijfsresultaat ontwikkelde zich met 1,5 miljoen euro positief ten opzichte van 0,3 miljoen euro in dezelfde periode vorig jaar. De nettowinst steeg van 0,2 miljoen euro naar 1,1 miljoen euro. De SAP-dienstverlener wijst er verder op dat met een eigen vermogen van 5,3 miljoen euro op een balanstotaal van 10,5 miljoen euro de eerste zes maanden van 2012 worden afgesloten met een zeer gezonde positie.
Het bedrijf verwacht de stijgende lijn in de tweede helft van 2012 te kunnen doortrekken. Voor 2013 voorziet Mybrand opnieuw een groei van meer dan 20 procent. Het bedrijf haalde in de afgelopen periode verschillende nieuwe klanten binnen. Ook is er vraag naar clouddiensten. Mybrand zegt inmiddels 180 SAP-omgevingen van klanten in de cloud te hebben draaien.
Consistent
Volgens algemeen directeur Bart Oomen boekt zijn bedrijf succes door de consistente focus en aanpak van het bedrijf, de hoge kwaliteit van dienstverlening en de innovatieve kracht. 'We blijven doen waar we goed in zijn: het integreren van bedrijfsprocessen met SAP, waarbij we ons zowel op de technische en functionele aspecten als op beveiliging richten.'
Mybrand is in 2004 begonnen met vijf man en telt anno 2012 190 medewerkers, waarvan zo'n 70 procent aandeelhouder is. Het bedrijf heeft naast het hoofdkantoor in Geertuidenberg vestigingen in Oegstgeest en Apeldoorn. Tot de klantenkring horen bedrijven als bierbrouwer Grolsch, supermarktketen Coop, fietsenleverancier Gazelle, bladenkioskketen Bruna, aannemersgroep BAM, opticienketen Hans Anders en corporatie Woonbedrijf ieder1.