Ict-dienstverlener Unisys gaat de medewerkers van chemieconcern DSM voorzien van it-ondersteuningsdiensten in Europa en Noord- en Zuid Amerika. Het gaat om in totaal 37 landen, waaronder Nederland. Unisys levert DSM een single-point-of-contact (SPOC) servicedesk voor de ondersteuning bij het oplossen van it-problemen van eindgebruikers. De dienst biedt ondersteuning in de talen Nederlands, Engels, Duits, Frans, Italiaans, Spaans en Portugees.
'De it-servicedesk is zeer belangrijk voor DSM omdat deze het visitekaartje is van onze ict-organisatie naar onze medewerkers toe', zegt Andrew Mooijman, directeur global service management bij DSM ICT. 'We hebben de best mogelijke match gekozen, zowel vanuit een culturele als ook zakelijke fit met DSM.'
De Unisys-oplossing verbindt vier internationaal opererende servicecenters van Unisys in Amsterdam, Budapest, Bogota en Sao Paulo met de interne servicedesk van DSM in Nanjing, China. Deze geïntegreerde internationale servicedesk voor eindgebruikers van DSM wordt beheerd door een gezamenlijk besturingsraamwerk dat is ontworpen om eindgebruikers te voorzien van een uniforme dienstverlening.
'We zijn verheugd dat we DSM een oplossing kunnen bieden die de productiviteit, tevredenheid en bedrijfsbijdrage van zijn eindgebruikers verbetert', zegt Kart Anzböck, hoofd Global Managed Services EMEA bij Unisys. 'We zijn er trots op dat onze analyse- en oplossingstechnieken nu voordeel kunnen bieden aan al het personeel van DSM. Dit is het resultaat van de integratie van onze diensten met DSM's capaciteit in Azië.'