Abacus, specialist in retailautomatisering, introduceert een nieuwe retailapplicatie in de Benelux, genaamd Enactor. De applicatie is ontworpen voor winkelketens en biedt mogelijkheden op het gebied van points-of-sale (pos), multi-channel integratie, klantenbinding (loyalty) en verkooppromoties.
De oplossingen van het door Abaus in de Benelux gevoerde Enactor worden ontwikkeld in Groot-Brittannië en draaien op meer dan 37.000 points-of-sale-systemen van grote retailorganisaties in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, waaronder Harrods, Vodafone, Specsavers, French Connection en Monsoon.
Met Enador kan ook de ‘business’ van een retailorganisatie direct invloed uitoefenen op de werking van de applicatie, omdat het platform wordt opgebouwd met behulp van procesdiagrammen. De bedrijfsprocessen van de klant staan hierbij centraal. Het platform wordt opgebouwd met behulp van procesdiagrammen op basis van de bedrijfsprocessen van de klant. Andere kenmerken zijn: multi-channel aanpak voor loyaltyprogramma’s, voorraadmanagement en orders; web-based en mobiel toegankelijk; functies voor internationale retailers, zoals verschillende valuta, talen, btw-regelingen en betalingsmethoden; en eenvoudige connectiviteit door middel van webservices.