Leverancier van systeembeheersoftware Kaseya richt een wereldwijde Customer Advisory Council en een Partner Advisory Council op. Deze adviesraden bestaan uit belangrijke Kaseya-klanten en -partners wereldwijd, die expertise in hun branche hebben laten zien. De raden voorzien Kaseya van advies, bieden inzicht in markten en geven hun mening over de ontwikkeling van Kaseya-oplossingen.
De adviesraad heeft als missie om het zeer diverse klantenbestand in gesprek te brengen met vertegenwoordigers van productmanagement en productmarketing. Zo helpt de Customer Advisory Council richting te geven aan productvereisten en opties voor komende productintroducties, maar ook om prioriteiten te stellen voor wat betreft de product-roadmap van Kaseya. De Customer Advisory Council bestaat op dit moment uit dertig managed service-klanten in Noord- en Zuid-Amerika, Europa, Zuid-Afrika, Australië, Nieuw-Zeeland en Azië. Veel leden van de adviesraad zijn al lang Kaseya-klant, maar ook nieuwe klanten die kleinere delen van het Kaseya-portfolio gebruiken, zijn lid. De raad komt eens per kwartaal bijeen.
De Partner Advisory Council start aanvankelijk met tien kernpartners die elk kwartaal bij elkaar komen. Deze leden zijn gekozen na een zorgvuldig selectieproces. Daarbij is gekeken naar hun expertise, kennis en begrip van de markt, hun mogelijkheden om nieuwe klanten te werven en hun technische vaardigheden in het leveren van producten en diensten zoals Kaseya die ontwikkelt. Tijdens de openingssessie van de raad presenteren de partners een overzicht van hun doelmarkten en de eisen van hun klanten. Kaseya gaat in op de scope van het programma en de verwachte inzet van alle partners.
Betere service
'Kaseya heeft deze adviesraden opgericht om de weg die Kaseya inslaat, en hiermee ook de producten en diensten, vorm te geven', zegt Bob Davis, chief marketing officer van Kaseya. 'Deze raden zijn absoluut essentieel om goed te begrijpen wat onze klanten precies van ons willen. Door deze adviesraden op te zetten, die ons in staat stellen direct contact te onderhouden met onze partners en eindgebruikers, zijn we beter in staat ons bedrijf strategisch te laten groeien en te vormen naar de vraag uit de markt. Dit zorgt uiteindelijk voor een betere service naar onze eindgebruikers.'