Polycom lanceert Polycom Adoption Services. Met deze vier nieuwe diensten helpt het bedrijf klanten bij het versneld invoeren en versneld profiteren van de Polycom®RealPresence-video-oplossingen. Deze zijn overal inzetbaar: thuis, op kantoor, in vergaderkamers en in speciale videoruimten.
De Polycom Adoption Services zijn gebouwd rondom een methodologie die Polycom heeft ontwikkeld. De diensten omvatten best practices van succesvolle projecten waarbij klanten, partners en medewerkers de Polycom RealPresence-videosamenwerkingsoplossingen in gebruik namen. Uit onderzoek blijft dat gebruikersadoptie veruit de belangrijkste factor is bij het realiseren van een snelle ‘return on investment’ (roi) bij zakelijke oplossingen.
Op het moment dat videosamenwerking een onderdeel wordt van de dagelijkse werkzaamheden, behaalt een organisatie snel de voordelen, zoals een hogere productiviteit en minder reis- en operationele kosten. Polycom-klanten geven aan dat zij gemiddeld 24 procent besparen op verkoopgerelateerde kosten en 30 procent op reiskosten. Zij versnellen de time-to-market met gemiddeld 24 procent. Deze en andere voordelen zorgen ervoor dat organisaties hun investering in Polycom-technologie gemiddeld binnen een jaar terugverdienen, aldus de leverancier. Gebruikers ervaren dat videosamenwerkingsoplossingen tijd besparen, het aantal zakelijke reizen terugdringen en zorgen voor effectievere communicatie en beter gefundeerde beslissingen. Doordat medewerkers minder vaak van huis zijn, verbetert ook de verhouding tussen werk en privé.
De vier nieuwe diensten zijn een aanvulling op de bestaande optimalisatieservices van Polycom. Deze zorgen ervoor dat het netwerk, de infrastructuur en de video-omgevingen van klanten voldoen aan de eisen van gebruikers. Door experts van Polycom of van een Polycom-partner in te schakelen, profiteren gebruikers van een totaalaanpak voor adoptie van videosamenwerking. De Global Services-organisatie van Polycom biedt verder een brede reeks van diensten voor het optimaliseren van de roi. De diensten beslaan de volledige levenscyclus: van ontwerp en installatie tot en met onderhoud en beheer (inclusief integratie met Microsoft Lync, IBM Sametime en andere UC-platformen), en optimalisatie van bestaande oplossingen.