Het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG) heeft de iTask-software van Infoland aangekocht. iTask is een hulpmiddel dat wordt ingezet om te melden, analyseren en verbeteren naar aanleiding van incidenten, auditregistraties, klachten en/of verbeterideeën. Het UMCG borgt hiermee zijn verbeteringsprocessen waardoor de zorg steeds beter wordt.
Het UMCG zet iTask in voor het registreren en afhandelen van klachten en claims, het voldoen aan de Arbo-wetgeving, het monitoren van kwaliteitsafwijkingen en waarschijnlijk ook voor het veiligheidsmanagementsysteem. Tevens wordt iTask gebruikt voor de informatieoverdracht vanuit de ketenbenadering (het afdelingoverstijgend informeren en leren van elkaar), het vastleggen en opvolgen van spiegelgesprekken met patiënten en het uitzetten en monitoren van auditresultaten en verbetermaatregelen.
Het UMCG was al bekend met andere producten uit de softwaresuite iProva van Infoland. Het nieuwe pakket heeft daarom als voordeel dat taken en notificaties op dezelfde wijze naar de betrokken medewerkers kunnen worden gedistribueerd. Verder kunnen er eenvoudig koppelingen worden gemaakt tussen de workflows in iTask en in de andere iProva-onderdelen, zoals documenten, processen, audits, etc. Het sturen op verbeterprocessen wordt daardoor niet alleen eenvoudiger, maar ook gebruiksvriendelijker. De kwaliteit van de zorg wordt hierdoor beter.