De implementatie van het eigen platform voor internetbankieren van Deutsche Bank voor 34.000 Nederlandse zakelijke klanten en vermogende particulieren is uitgelopen op een klachtenregen. Na vijf werkdagen kan een klein aantal klanten nog steeds niet inloggen. Zij onderhouden per e-mail en telefax contact met hun bank.
Deutsche Bank besloot zijn zakelijke klanten in Nederland in het weekeinde van 25 augustus 2012 te migreren naar zijn eigen platform dat internationaal door de bank wordt gebruikt. Tot dan toe gebruikten de Nederlandse klanten de systemen van ABN Amro Bank.
Deutsche Bank betaalde in april 2010 zevenhonderd miljoen euro voor zeventien ABN Amro-filialen, plus 34.000 zakelijke klanten in Nederland. Volgens Deutsche Bank zijn de betrokken klanten in de afgelopen maanden nauwgezet door de bank op de hoogte gebracht van de aanstaande migratie.
Big bang
Voorafgaand aan de migratie is een kleine groep klanten als pilot op het nieuwe systeem overgezet. Op basis van de uitkomsten werd besloten in het weekeinde van 25 augustus 2012 de overige klanten in een zogeheten ‘big bang’ te migreren. Na het weekeinde zette zich een waterval van problemen in gang.
Achtergronden
Lees de achtergronden van het migratieprobleem in het artikel Capaciteit versjteert migratie Deutsche Bank.
Waardeloos DB. Ik lees her en der dat we wisten dat we overgingen. OK, dat was waar. Maar hoe konden wij weten dat het hele systeem op de schop ging, dat alles van ABN weg was, dat het hele systeem van DB onwerkbaar is en onoverzichtelijk. Ik heb de rekening nog aangehouden omdat sommigen dat nummer nog gebruiken bij betalingen. Kost mij veel tijd dat allemaal weer door te geven ect. Mag ik dus betalen. Nu lees ik dat ondernemers die een krediet hebben er uitgedonderd worden want ze leveren niet genoeg op, en dan ook nog een boete moeten betalen? Wat een arrogantie van die Bank. Werkelijk zum kotzen!
Deutsche Bank. Het duurt even , maar nu is het ook bij de kamer doorgedrongen http://www.telegraaf.nl/feed/21512915/__Kamer_ontevreden_over_Deutsche_Bank__.html
Vergelijk het met: je verkoopt niets , maar vraagt achteraf op het moment dat de klant vertrekt: he gast je moet nog ff afrekenen hoor.
Ik ken Duitse bedrijven die wel goed met hun klanten omgaan.