PostNL neemt Marvia over, een jong softwarebedrijf dat actief is op het gebied van desktop publishing (dtp). Marvia biedt een online toepassing waarmee klanten zelf advertenties, flyers, folders, visitekaartjes en posters kunnen produceren en vervolgens doorsturen naar printers en distributeurs. Met de overname van deze activiteiten versterkt PostNL zijn geïntegreerde dienstverleningsketen. Het voltallige personeel en management van Marvia blijft aan.
Met de online tool van Marvia kunnen ondernemingen kosten besparen op het gebied van dtp en boekt de organisatie tijdswinst bij het opmaakproces van printmateriaal terwijl de huisstijl bewaakt en beheerd wordt. Bovendien kan het bedrijf met Marvia vestigingen en dealers ondersteunen met hun lokale marketingactiviteiten. Verder genieten de bedrijven van het gemak van de integratie met de drukkerijen en de distributeurs van het materiaal. Het betreft hier cloud-software.
Buitengewoon veel kansen
'Zowel op strategisch vlak als op het gebied van productontwikkeling is er al geruime tijd een goede klik tussen PostNL en onze startup', zegt Arnoud Haverlag, mede-oprichter van Marvia. 'Wij zijn dan ook erg trots dat wij deze volgende stap in de ontwikkeling van ons bedrijf kunnen zetten. Onze samenwerking biedt buitengewoon veel kansen op zowel strategisch als commercieel gebied.'
'Met de overname van Marvia voegt PostNL een belangrijke schakel toe aan zijn dienstverleningsketen op het gebied van documentoplossingen en direct marketing', zegt Sipke Spoelstra, directeur bij PostNL Data en Document Management. 'Onze klanten kunnen nu profiteren van de kosten- en tijdsvoordelen die Marvia biedt in het opmaakproces van printmateriaal. En wij verzorgen uiteraard ook graag de print, verzending en inkoop van het materiaal. De klant kan nu kiezen uit een completer aanbod van diensten.'