Leverancier van planningssoftware Ortec heeft zijn contentmanagementsysteem Sitecore vernieuwd naar versie 6.5. Dit cms biedt technologie voor het managen van webcontent, klantcontacten en leadgeneratie. Ortec gebruikt de software al sinds 2007. De upgrade werd uitgevoerd door Sitecore-partner Colours in Den Bosch.
Met het op .Net gebaseerde softwarepakket van de Deense leverancier kunnen Ortec-medewerkers de hoofdsite en enkele subsites vanuit een platform beheren en de content verrijken. De website is de centrale plek waar e-mail, social media en website-kanalen samenkomen. Via zogeheten inline editing kunnen medewerkers die zijn ingelogd direct content wijzigen.
Zogeheten engagement analytics maken het mogelijk om te sturen op gegevens in de database. Vooral voor het leggen van contacten met potentiële nieuwe klanten is deze informatie van belang. Het cms maakt het mogelijk om banners lokaal in te zetten: zo krijgen de bezoekers door gebruik te maken van geo-informatie lokaal relevante banners te zien.
Sociale media zijn geïntegreerd in het cms. Dit vereenvoudigt de bediening, evenals de keuze van timing en kanalen om berichten te versturen. De software volgt wat Twitter-berichten aan zogeheten leads opleveren. Voor bezoekers is de drempel om zich te registreren verlaagd door hen slechts hun Twitter-naam te vragen, in plaats van hun volledige gegevens.
Substantieel
Volgens Ortec is de website verantwoordelijk voor een substantieel deel van de contacten met nieuwe potentiële klanten. Ortec heeft ruim 1650 klanten wereldwijd, 650 werknemers en verschillende kantoren in Europa, Noord-Amerika en Zuidoost-Azië.