Adyen introduceert A/B Testing voor betalingspagina’s. Met deze nieuwe functie kunnen webwinkels hun conversiepercentages optimaliseren door verschillende versies van betalingspagina’s gelijktijdig op hun prestatie te testen.A/B Testing routeert bezoekers naar verschillende versies van de betalingspagina met een andere skin en lay-out.
Het optimaal converteren van bezoekers naar klanten is een vraag waarmee elke webwinkel worstelt. Op de koopbeslissingen van bezoekers is namelijk een groot aantal variabelen van invloed. A/B Testing vam Adyen maakt het mogelijk om alle variabelen van een betalingspagina te testen, van kleurenschema’s, interface-talen en logo’s tot de betalingsmethoden en pagina lay-out. Dit levert directe feedback op over tactieken die wel en niet werken.
De nieuwe A/B Payment Testing-tool van Adyen maakt het mogelijk om het verkeer naar betaalpagina te splitsen. Op basis van de informatie de daaruit wordt verkregen, kunnen mende verkopen optimaliseren. Het is een tool om alle mogelijke varianten binnen een betaalpagina te testen. Exploitanten van webwinkels waren in het verleden gedwongen om zelf software voor dit soort testprocedures te ontwikkelen. De nieuwe, eenvoudig te implementeren en gebruiksvriendelijke functionaliteit van A/B Testing is nu verkrijgbaar als onderdeel van de ‘one stop shop’-betalingsoplossing van Adyen.