Business intelligence-leverancier QlikTech levert aan transportorganisatie Eurotunnel Le Shuttle het QlikView Business Discovery-platform. Hiermee kan het bedrijf zijn data doorgronden en de passagierservaring verbeteren.
De in-memory zoekfunctionaliteit van QlikView zorgt ervoor dat Eurotunnel data vanuit de gehele organisatie kan analyseren. Of het nu gaat om inzicht in verkoopinformatie, de impact van marketingcampagnes, social media-analyse, business planning of het beheer van callcenterdata, alles is zo ingericht om de klantervaring te kunnen meten.
Het verkoopteam van Eurotunnel gebruikt QlikView om inzicht te krijgen in de wensen van zijn klanten. Bijvoorbeeld door te kijken naar hun geografische locatie, kooptrends en de impact van marketingcampagnes. QlikView wordt ook gebruikt om de capaciteit zo effectief mogelijk af te stemmen op de vraag, inclusief het toewijzen van extra shuttles. Met QlikView kunnen bedrijfsprestaties worden afgezet tegen het budget en targets op een dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse basis.
Efficient inzetten
Doordat de operationele teams regelmatige prognoses ontvangen, kunnen zij hun middelen efficiënter inzetten. Denk bijvoorbeeld aan de bevoorrading van de catering en de personeelsbezetting in de exclusieve FlexiPlus-lounge. Doordat de data van miljoenen boekingen aan elkaar gekoppeld zijn, kunnen mogelijke risico's met fraudedetectie in kaart worden gebracht.
Omdat QlikView daarnaast ook informatie van social media-platformen integreert, kan het marketingteam analyseren wat er online over Eurotunnel gezegd wordt en zo in beeld brengen wat het sentiment rond hun merk is. Eurotunnel kan snel reageren op wat er gezegd wordt en zo doelgericht inspelen op veranderingen in de markt.