Voor Microsoft Office Excel is nu een add-in beschikbaar van ArcGIS, een veel gebruikt geografisch informatiesysteem (gis). Met de add-in Esri Maps for Office maakt Esri het gemakkelijk om in Excel interactieve kaarten te maken van organisatiedata. Dit zorgt ervoor dat patronen zichtbaar worden die grafieken en diagrammen niet laten zien: Location Analytics.
De ArcGIS add-in, die door Esri op de markt wordt gebracht, zorgt ervoor dat elke interactieve kaart geïntegreerd kan worden in PowerPoint, zodat presentaties nog meer impact hebben. Door gebruik te maken van Esri’s cloud-omgeving is het gemakkelijk en veilig om interactieve kaarten te delen via webpagina’s, mobiele apps en met ArcGIS-gebruikers.
Via Excel is het mogelijk om data in kaart te brengen op verschillende manieren, gebaseerd op regio (zoals postcode), een op punten gebaseerde kaart die individuele locaties laat zien of voor het genereren van een heat map die concentraties van punten laat zien. Esri Maps for Office biedt een uitgebreide set functies waarmee je de kaart kunt stijlen, zodat je datgene kunt uitlichten wat voorjouu belangrijk is.
In PowerPoint kunnen de kaarten ingevoegd worden als statische afbeelding of als een ‘live’ kaart, waarmee je interactief wat kunt laten zien tijdens uw presentaties. In een ‘live’ kaart kun je in- en uitzoomen, door de kaart heen scrollen en pop-ups laten zien met extra informatie over kaartmogelijkheden.