De in Amsterdam gevestigde ontwikkelaar van mobiele diensten The Saints wordt overgenomen door NLbuzz, de online tak van Consolidated Media Industries (CMI), het in Hilversum gevestigde digitale mediabedrijf met dochterondernemingen als Infostrada Sports Group, TV Everywhere en DutchView. The Saints is gespecialiseerd in het ontwikkelen van applicaties voor mobiele toestellen als iPhone, iPad en Android-apparaten.
The Saints maakte alle apps voor het populaire tijdschrift en televisieprogramma Voetbal International. Ook Vara, The Economist, Sanoma, GeenStijl, Vrij Nederland, Eredivisie Live en tal van andere merken behoren tot de klantenkring van The Saints. De overname van The Saints past in de strategie van NLbuzz om een volledig pakket van digitale diensten te kunnen aanbieden.
Roeland Stekelenburg, directeur NLbuzz: 'Mobiele applicaties zijn een onmisbaar onderdeel in de mix van mogelijkheden die uitgevers, zenders, producenten en andere rechthebbenden tot hun beschikking willen hebben om hun publiek te bereiken. Wij willen ons graag versterken op het gebied van mobiel en zijn dan ook blij met de komst van The Saints.'
Html5 en video
'De wereld van mobiel houdt niet op bij de landsgrenzen en nu wij onderdeel zijn van NLbuzz en CMI kunnen we de internationale kansen volledig benutten', zegt The Saints-directeur Thomas Engel. 'Daarnaast is de gecombineerde expertise op het gebied van html5 en video een uitgelezen kans om onze klanten fullservice te bedienen.'
The Saints blijft als zelfstandig bedrijf opereren, onder leiding van het huidige management. Ook aan de naam en vestigingsplaats Amsterdam verandert niets. Door de combinatie kan The Saints gebruik gaan maken van de binnen NLbuzz beschikbare expertise en technologie op het gebied van televisie & video, connected TV en andere nieuwe media toepassingen.