Veel zakelijke klanten van telefonieleverancier Vodafone zijn sinds maandagnacht telefonisch onbereikbaar. Reden hiervoor is een storing in de dienst Office Voice. Het is nog niet bekend hoe lang de storing gaat duren, Vodafone onderzoekt de zaak en hoopt zo snel mogelijk met een oplossing te komen.
In de nacht van 9 op 10 juli 2012 voerde Vodafone werkzaamheden uit aan de stroomvoorzieningen. De telefonieleverancier wilde het systeem redundant uitvoeren en had op voorhand een assessment gedaan. Hieruit kwam naar voren dat de aanpassingen aan het stroomsysteem geen gevolgen zouden hebben voor klanten. Dit bleek toch wel het geval te zijn.
Volgens een woordvoerder onderzoekt Vodafone nu de achtergronden van de storing en werkt het aan een oplossing. Dit zou het terugdraaien van het redundante systeem kunnen zijn. Prioriteit is volgens hem om de dienst Vodafone Office Voice zo snel mogelijk weer in de lucht te krijgen. De woordvoerder kon echter geen prognose geven wanneer dat wordt.
Storing in 2G en 3G
Het recente probleem bij Vodafone is niet de eerste storing van 2012. Begin april lag 2G (bellen en sms) en 3G (mobiel internet) er bij de telefonieleverancier uit. Het aansluiten van alle klanten duurde langer dan verwacht, omdat de verbinding van de noodvoorziening met de zendmasten handmatig moest worden uitgevoerd. Voor het opstarten van het 2G-netwerk is een noodvoorziening geplaatst. Het 3G-verkeer is toen gedeeltelijk omgeleid via andere locaties.
In het buitenland(Tunesie) absoluut geen bereik! Hoe kan dit? Nog nooit gehad! Auto select en handmatig.tevergeefs!
Ik ben ook zakelijk in TN. Geen bereik. Gelukkig wel WIFI.
Vodafone heeft veel, ik vrees heel veel niet op orde. Dit is de 3e grote storing dit jaar waar klanten van Vadafone zwaar door worden getroffen. Wij gaan op zoek naar andere provider.
Wel tijdelijk inkomend verkeer gehad. Is toen ook weer uitgevallen. Wij zitten in Den Haag, zonde van de dag!
Ook geen bereik in de vs.
Ik ben niet zakelijk, maar heb ook al sinds gisteren geen telefoon. ‘Geen service’ wordt er dan gemeld… Inderdaad, dat klopt!
Enerzijds zijn we kennelijk steeds meer gehecht aan een aantal communicatiediensten, anderzijds is er een leverancier die zijn netwerk wederom niet onder controle heeft. Het gaat dan vooral om omgevingsfactoren, brand via de buren, voeding etc. Dat lijken nevenzaken, maar gezien de uptime van het netwerk zelf zijn dat inmiddels hoofdzaken geworden. Juist Vodafone office is neergezet voor het MKB is dan een dienst die diverse kleine bedrijven treft. De Vodafone statement, dat ze geen idee hebben wanneer het voedingsprobleem opgelost is, is dan niet alleen kwalijk, maar geeft eigenlijk aan dat ze hun processen niet beheersen……..