Pegasystems komt met nieuwe mogelijkheden binnen zijn Sales Force Automation-oplossing. In tegenstelling tot concurrerende software geeft Pegasystems organisaties de mogelijkheid om processen op maat te maken voor verschillende branches, geografische gebieden, producten en klantsegmenten. Pega’s crm-oplossingen – SFA, marketing en klantenservice – zijn gebaseerd op het geünificeerde platform, dat ook proces- en case management omvat.
Pega SFA is ontworpen om de verkoopafdeling te optimaliseren, zoals grote geavanceerde ondernemingen vereisen. De software helpt verkoopmedewerkers op een intelligente manier bij interacties met klanten en prospects te begeleiden, relatiegerichte verkoopstrategieën te ontwikkelen en uit te voeren voor maximale customer lifetime value en verkoopprocessen dynamisch aan te passen aan verschillende contexten en situaties. Daarnaast ondersteunt het crossfunctionele verkoop-gerelateerde taken te automatiseren, zoals goedkeuringen en orderverwerking, het naleven van de regelgeving te bevorderen en complexe productaanbiedingen en aanbestedingsprocedures te ondersteunen. Pega SFA optimaliseert ook complexe verkooptaken, zoals het opvolgen van leads, opportunity-escalatie en correspondentie.
De oplossing zorgt ervoor dat alle partijen – marketing, de juridische afdeling, de financiële afdeling en partners – indien nodig worden betrokken bij het onderhouden van relaties en het sluiten van deals. Pega SFA integreert volgens de leverancier makkelijk met bestaande systemen, waardoor meer overzicht ontstaat tussen de losse operationele eilandjes die van oudsher het verkoopproces belemmeren. Alle crm-oplossingen van Pega zijn beschikbaar in de cloud, on-premise en als hybride implementaties.