Communicatieleverancier Ziggo heeft business analytics software van SAS in gebruik genomen. De SAS Real-Time Decision Manager-software voorziet de contact center agents van Ziggo realtime van relevante informatie. Daarmee kan het klantadvies en de kwaliteit van de dialoog tussen klant en contact center medewerker verbeteren. De implementatie is verzorgd door Crystalloids.
SAS Real-Time Decision Manager is ontworpen om relevante klantinformatie te bieden die medewerkers helpt de klant een zo goed mogelijk aanbod te doen. Bij veel organisaties is het aanbod aan de klant en de kwaliteit en relevantie ervan sterk afhankelijk van de individuele capaciteiten, kennis en ervaring van de medewerkers. Door hen te voorzien van realtime relevante informatie kan de klant makkelijker en beter op maat worden bediend.
De contact center-medewerker krijgt met SAS Real-Time Decision Manager een compleet en actueel beeld van de klant, zijn producten en het gebruik ervan. Vervolgens doet de SAS-oplossing realtime concrete aanbevelingen over de meest geschikte aanbieding voor die klant. Edgar Pors, senior channel manager van Ziggo: ‘Met deze nieuwe toepassing kunnen we niet alleen meer rendement uit het klantcontact halen, maar verbeteren we ook de klantloyaliteit en -tevredenheid door passend advies en een betere kwaliteit van het gesprek.'