Pega’s Order Management for Communications biedt Communications Service Providers (csp’s) één oplossing om het bestelproces van offerte tot afronding in goede banen te leiden. De oplossing zorgt volgens Pega voor een consistente klantervaring via alle kanalen, versnelt de time-to-market en verbetert de efficiëntie en nauwkeurigheid van de orderverwerking voor csp’s.
De upgrade van Pega's Order Management for Communications bevat een integratie met een off-board productcatalogus en productgegevens en sluit aan op eTOM- en SID-standaarden. Zo worden integratiekosten voor legacy-systemen verlaagd en zorgt het voor industry best-practices. Csp’s kunnen ook Pega’s Unified Marketing-oplossing integreren en op deze manier gebruikmaken van real-time decisioning om het juiste product op het juiste moment aan de juiste klant aan te bieden. Dit resulteert in hogere acceptatiepercentages. De oplossing is gebouwd op één enkel platform, wat de implementatietijd versnelt en gebruikmaakt van Pega’s Build for Change-technologie, zodat het eenvoudig kan worden aangepast aan de eisen van de service provider.
De oplossing geeft service providers de mogelijkheid om het aankoopproces te specialiseren op basis van de klant en extra’s zoals kanaal, toelatingsvoorwaarden, klantvoorkeuren en product line-up, aankoop- en afrondingsprocessen eenvoudiger te integreren met gecentraliseerde of verouderde productcatalogus- of beheeroplossingen, en tot slot eenvoudiger te configureren en complexe afhankelijkheden te beheren, die inherent zijn aan meervoudige orders. Dit verbetert de automatisering en vermindert zowel uitval van bestellingen als afhandelingskosten.