Met Tools4ever’s Helpdesk Caller ID Verification is het mogelijk om eenvoudig telefonisch de identiteit van de beller vast te stellen. De software vraagt helpdeskmedewerkers random tekens in te vullen van antwoorden op de geheime vragen die eerder door de beller zijn beantwoord.
Het is voor de meeste organisaties wenselijk om zeker te weten dat degene die naar de helpdesk belt ook daadwerkelijk is wie hij/zij zegt te zijn. Zeker als het gaat om kritische zaken zoals het geven van toegang tot shares, e-mailboxen of toekennen van rechten op applicaties. Echter, in de praktijk is dit vaak omslachtig en wordt omwille van de snelheid identificatie van de beller achterwege gelaten.
Met Tools4ever’s Helpdesk Caller ID Verification is het mogelijk om eenvoudig telefonisch de identiteit van de beller van te stellen. De software vraagt helpdeskmedewerkers random tekens in te vullen van antwoorden op de geheime vragen die eerder door de beller zijn beantwoord. Helpdesk Caller ID Verification kan als add-on worden gebruikt op Tools4ever’s oplossing Self Service Reset Password Management (SSRPM) of als stand-alone tool worden ingezet.