Seneca, leverancier van contentmanagementsystemen, en ict-dienstverlener QNH gaan nauw samenwerken met Centerone. Dat is de aanbieder van Waterpro, een softwareoplossing voor vergunningverlening en handhaving. De software is met name in gebruik bij waterschappen. Met de webcomponenten van Seneca en de integratiekennis van QNH wil Centerone van Waterpro een breder inzetbaar product maken dat de digitale dienstverlening bij waterschappen kan ondersteunen.
Volgens de drie partijen krijgen de klanten van Waterpro te maken met een toenemende vraag om de dienstverlening aan klanten verder te digitaliseren. De nadruk komt te liggen op de ondersteuning van de e-dienstverlening, het zaakgericht werken en de efficiëntere inrichting van processen. Ook moeten waterschappen hun processen aanpassen op de richtlijnen van het Waterbeleid voor de 21e eeuw en de Kaderrichtlijn Water. Daarbij wordt onderlinge samenwerking en standaardisatie op het gebied van informatievoorziening belangrijker. 'Samen met Seneca en QNH kunnen we onze klanten een one-stop-shop bieden voor al hun digitale vraagstukken', aldus Peter van der Schuyt, directeur Centerone.
Waterpro is in nauwe samenwerking met de waterschappen ontwikkeld. Het product bestaat uit losse modules die zijn gebaseerd op open standaarden. Koppelingen met de herbruikbare bouwstenen van Seneca en QNH zijn daardoor eenvoudig te maken, aldus Centerone.
Seneca en QNH kondigden begin mei ook al een samenwerkingsverband met zaaksysteemleverancier Perfectview aan: het platform Onegov voor zaak- en klantgericht werken, gericht op gemeentes.