GX Software brengt, binnen haar WCM GX WebManager, een nieuwe module op de markt: Visitor Aware Content. Deze functionaliteit zorgt ervoor dat websites zich vormen naar de individuele bezoeker. Met Visitor Aware Content krijgen websites inzicht in kenmerken en interesses van bezoekers en wordt de aangeboden content hier op aangepast.
Visitor Aware Content van GX Software biedt opties om webcontent bewust te maken van de voorkeuren van hun bezoekers. Dit gebeurt met een automatisch proces dat bijhoudt van welke content bezoekers kennis nemen. Op basis hiervan bepaalt de module verschillende karakteristieken van een bezoeker. Vervolgens biedt de module Visitor Aware Content relevante content en wordt de website proactief aangepast aan de interesses van deze bezoeker. Dat leidt tot een verbetering van het merkimago en een hogere conversie.
Zelfs nieuwe bezoekers direct een relevante ervaring bieden is zeer eenvoudig met Visitor Aware Content. Op basis van contentconsumptie worden er namelijk vanaf de eerste klik karakteristieken vastgelegd. Met name voor organisaties die de prestaties van hun internetkanalen willen verbeteren, is het essentieel om anonieme bezoekers vanaf de eerste klik iets te bieden wathen triggert, om hen vast te houden en vervolgens als klant te winnen (conversie).