Pegasystems introduceert een upgrade van zijn oplossing voor verzekeringsclaims. Hiermee kunnen verzekeraars snel hun claimsactiviteiten aanpassen om zo kostenvermindering en verbeteringen in klanttevredenheid en retentie te realiseren. De oplossing biedt meer gebruiksvriendelijkheid en snellere time-to-value. Verder is de oplossing uitbreidbaar en configureerbaar en heeft ingebouwde ondersteuning voor multichannel dienstverlening.
De upgrade stelt zakelijke gebruikers in staat om snel te kunnen inspelen op veranderingen in de markt of behoeften van bedrijven. De resultaten zijn claimsoplossingen die claims leakage en schadeloosstelling verminderen in minder dan negentig dagen.
Pega’s Claims for Insurance bevat verschillende verbeteringen die ingezet kunnen worden om bestaande platformen voor claimstechnologie te vergroten, zoals een uitbreiding van Special Investigations Unit (SIU) en mogelijkheden voor de beoordeling van case management. De oplossing biedt ook mogelijkheden voor case management en mobiele applicaties waarmee verzekeraarsvolgens de leverancier hun totale resultaten op het gebied van claims- en servicebeleving kunnen verbeteren.
Pegahelpt naar eigen zeggen verzekeraars concurrentievoordelen te creëren door de operationele efficiency van hun claimswerkzaamheden te verbeteren. Klanten van Pega, die gebruik maken van de vele functies van de oplossing, hebben prijswinnende claimsinitiatieven geïmplementeerd om zo meer efficiency te realiseren in alle lijnen van de organisatie, via alle kanalen en in alle landen.