Ict-dienstverleners Logica gaat voor Rabobank Nederland een SaaS-platform opzetten voor het leveren van SEPA-betalingsverkeerdiensten aan zijn zakelijke klanten. In het kader van de Single Euro Payments Area (SEPA) moeten alle afnemers van betaalmiddelen per 1 februari 2014 hun betalingsverkeer aan de Europese regelgeving hebben aangepast.
Logica gaat diensten aanbieden op het vlak van conversie van betaalopdrachten en rekeningnummers naar de Europese standaard IBAN/BIC, mandaatbeheerdiensten ter ondersteuning van het uitvoeren van de nieuwe Europese automatische incassoproces en de SEPA Payment Hub ter ondersteuning van al het inkomend en uitgaand SEPA-verkeer.
Door de samenwerking kunnen zakelijke klanten van Rabobank tijdig en op een verantwoorde manier naar SEPA overgaan, zonder dat de continuïteit van de bedrijfsvoering in gevaar komt. De migratie naar SEPA voor grootzakelijke klanten start in oktober 2012, midden- en kleinbedrijven volgen later.
'Met de invoering van SEPA staan onze zakelijke klanten voor grote veranderingen, waarvan velen de impact wellicht nog niet overzien', zegt Marco Bosma, directeur Financiële Logistiek van Rabobank Nederland. 'Wij zien het als onze verantwoordelijkheid om onze klanten hierbij te ondersteunen. We hebben voor Logica gekozen als partner bij de invoering van SEPA vanwege hun uitgebreide ervaring met payments en hun kennis van zaken.'