De overname van de Britse ict-dienstverlener Logica door de kleinere Canadese branchegenoot CGI levert geen nieuwe wereldspeler op waarvoor ict-dienstverleners als HP, IBM of Accenture het in hun broek zullen doen. Dat zegt onderzoeksdirecteur Douglas Hayward van marktonderzoeker IDC.
Onderzoeksdirecteur Douglas Hayward van IDC ziet de overname van Logica door CGI als het aan elkaar naaien van twee locale spelers. Een echte noodzaak daarvoor ontbreekt. Logica heeft volgens Hayward nooit de behoefte gevoeld heel groot te worden in Canada en CGI had eerder kunnen toeslaan in Europa, als hij een aantrekkelijke ict-dienstverlener had willen kopen.
Het overnameplan toont volgens Hayward dat het Logica-management geen mogelijkheden ziet om de waarde van het bedrijf de komende jaren te laten groeien. Hij concludeert: 'Het Logica-management heeft gefaald'.
Commentaar
Lees hier het complete commentaar van Hayward op de overnameplannen van CGI.
Nou, niet alleen Logica-management maar ook ex-partner CMG-management heeft gefaald (Logica heeft CMG overgenomen). Overbetaalde managementgasten bij Logica, een paar overgenomen van CMG met titel ‘A. Directeur’, verder maar rondhangen, maar verkopen en markt uitbreiden kunnen ze niet. Nu is het ook bewezen…
Hoe bedoel je gefaald? Ze zullen ongetwijfeld hun zakken hebben gevuld. Het is maar hoe je het bekijkt.
Hadden ze dan ‘management’?
Logica is kapot gemaakt door het management. Dit management kent ook geen respectoris ect voor de medewerkers. Managers zijn zakkenvullers.
Grootste probleem is dat logica sinds de fusie met CMG geen oog meer heeft voor de medewerker. De goede mensen zijn al weg.
Helemaal eens met Patrick: ‘de goede mensen zijn al weg’, ik ben vorig jaar al weggegaan…. Desondanks wel een leuke tijd gehad.