Ordina heeft een nieuw oranje gekleurd logo en dito huisstijl. Het meest zichtbare is dat op het hoofdkantoor in Nieuwegein pal aan de A12. Daar onthulde bestuursvoorzitter Stépan Breedveld onder het nieuwe logo een groot oranje supportersdoek met als kreet: 'Ordina houdt van Oranje'. De ict-dienstverlener wil met de rebranding benadrukken dat het een bedrijf is met een Nederlands hart.
'Ordina is weliswaar actief in de hele Benelux, maar we hebben een Nederlands hart', zegt Stépan Breedveld, chief executive officer van Ordina. 'Ons hoofdkantoor staat in Nederland. Wij zijn verbonden met Nederland en dragen dat graag uit. Dat doen wij met ons oranjegekleurde logo en nu ook met dit grootse supportersspandoek langs ons kantoor aan de A12.'
Het bedrijf opent in de loop van dit jaar nog een nieuw kantoor in Apeldoorn. Twee kleine vestigingen in Zwolle en Apeldoorn worden hierin samengevoegd.
De restylingscampagne maakt een eind aan de variëteit aan uitingsvormen die bij Ordina in de loop der jaren te zien waren door diverse overnames. Volgens Breedveld is ook in België enthousiast gereageerd op de nieuwe huisstijl. 'Oranje is een kleur die veel mensen mooi vinden. Ook ING heeft het in België doorgevoerd.'
Supportersdoek
Met de onthulling van het metersgrote doel (16 bij 26 meter) wil het Nederlandse ict- en consultingbedrijf zijn betrokkenheid tonen met het Nederlands voetbalelftal op het aankomende EK 2012. De onthulling vond plaats tijdens een Oranjefeest op het hoofdkantoor van het bedrijf in Nieuwegein en was via videoconferencing te volgen op Ordina-locaties in Groningen en Dordrecht.
'Het zijn nog steeds lastige tijden op de ict-markt', stelt Breedveld vast. 'Maar dat wil niet zeggen dat je als bedrijf niets meer voor je personeel kunt organiseren. Wij hebben daarvoor bij Ordina het 'Verdien je eigen feestje'-concept bedacht. Medewerkers kunnen plannen indienen die het bedrijf geld besparen. Met de opbrengst van die plannen als basis organiseren we regelmatig bedrijfsevenementen, zoals dit Oranjefeest.'