Hybris, leverancier van multichannel en communicatie software, gaat samenwerken met Google. Ze gaan de nieuwe cross-channel zoek- en verkoopfunctionaliteiten van Google Commerce Search (GCS) integreren in het hybris-platform. Hierdoor worden zoekoplossingen voor online shoppers geoptimaliseerd. De geïntegreerde oplossing zorgt voor een hogere conversie voor marketeers en retailers, doordat ze makkelijker kunnen zoeken op elk apparaat.
Google is marktleider in zoekoplossingen en met GCS hebben retailers de mogelijkheid om hun conversie te verhogen. hybris en Google zijn momenteel de enige die een geïntegreerde multichannel-commerce oplossing bieden. Met de samenwerking spelen zij in op de verwachtingen van hun klanten door onder andere omnichannel-innovatie, een wereldwijd platform, schaalbaarheid, snelle implementatie en roi te bieden.
GCS biedt de volgende mogelijkheden.
Twee weten meer dan één – De relevantie van functies, waaronder Google Commerce Search, zoeksuggesties en automatisch aanvullen, wordt geoptimaliseerd door algoritmes die inzicht geven in de miljarden vragen die dagelijks op Google.com worden gesteld. Dit levert uitstekende zoekresultaten op, wat zorgt voor een toename van conversie.
Google zoekkwaliteit – Google verbetert de algehele zoekkwaliteit aan de hand van spelling, specifieke commerce-synoniemen en geavanceerd taalgebruik. Al deze functies hebben baat bij de diverse publieke zoekacties van Google.
Automatisch aanvullen – De zoekmachine geeft automatische aanvulsuggesties en zoekresultaten van productbeelden tijdens het typen van de zoekterm.
Verkoop – Organisaties kunnen de verkoop afstemmen op het zoekgedrag van gebruikers. Verder zijn er uitbreidingsmogelijkheden, zodat zakelijke gebruikers belangrijke functies kunnen beheren.
Google productaanbevelingen – Gebaseerd op gezamenlijk gebruikersgedrag, levert Google automatisch berekende productaanbevelingen. Dit stimuleert cross- en up-selling en verhoogt de gemiddelde bestelwaarde en conversie.
De gezamenlijke oplossing is wereldwijd beschikbaar en wordt geïmplementeerd door een netwerk van implementatiepartners van hybris, zoals Acquity, arvato, Reply/PortalTech, Unic, Softution, Strawberries, Accenture, Pragiti en Sapient. Hybris doet samen met het Google-verkoopteam de wereldwijde marketing- en verkoopactiviteiten.