Softwareleverancier Scope heeft een nieuwe versie van zijn crm-systeem geïmplementeerd bij De Friesland Zorgverzekeraar. Naast een upgrade naar de nieuwste versie van Scope CRM is ook de module Collectiviteiten geïmplementeerd. Deze module zorgt voor ondersteuning in de verkoop en het beheer van collectiviteiten. Relaties kunnen beter worden bediend en er kan tijdig op behoeftes van relaties worden ingespeeld.
‘Eind vorig jaar hebben we een interne audit uitgevoerd waaruit is gebleken dat het verkoopproces kon worden verbeterd', zegt Symon Bergsma, projectleider bij De Friesland. ‘De Collectiviteiten-module helpt ons om zaken beter vast te leggen. Van gemaakte afspraken, het maken van bezoekverslagen en offertes tot het uitzetten van vervolgacties. Structuur en transparantie is wat we nodig hadden en dit systeem helpt ons daarbij.'
Volgens Edward van Koningsbruggen, teamleader customer development bij Scope, was het een project volgens het boekje. ‘Om de Collectiviteiten-module in te richten, hebben we drie workshops gegeven bij De Friesland in Leeuwarden. Hierbij hebben we de Agile-principes toegepast, waarbij we de feedback gelijk verwerkten en presenteerden in de workshops die volgen. Door deze aanpak kreeg het projectteam van De Friesland meteen de resultaten te zien en konden we het tempo erin houden.'