McAfee gaat zich sterker richten op het midden- en kleinbedrijf en komt met nieuwe beveiligingsoplossingen specifiek voor deze doelgroep. McAfee gaat het mkb dezelfde mate van beveiliging bieden als grote organisaties, via gemakkelijk te beheren oplossingen die zijn afgestemd op de beperkte budgetten van het mkb. Aangezien partners essentieel zijn speelt bij het uitbouwen van dit marktsegment, heeft McAfee ook een speciaal programma voor partners opgezet.
Mkb's bevinden zich in een bijzondere positie als het erom gaat zich te beschermen tegen de toenemende cyberdreigingen. Ze kunnen zich geen kostbaar beveiligingspersoneel veroorloven, maar juist dit marktsegment krijgt steeds meer aandacht van hackers.
McAfee biedt partners een uitgebreid mkb-aanbod, met onder andere:
* Maatwerkoplossingen voor het mkb van Security-as-a-Service tot in-huis suites die beveiliging bieden voor e-mail, het web en voor pc’s en apparaten.
* McAfee mkb-specialisatie biedt partners toegang tot een complete reeks tools, kant-en-klare marketingprogramma’s en andere programma’s.
* McAfee Deal Registration biedt partners tot 25 procent betere marges en een goedkeuringsproces van maximaal vier uur.
* McAfee Rewards beloont verkoopmedewerkers van partners voor het verkopen van gekwalificeerde McAfee mkb-producten.
* McAfee SmartMarketing, een e-commerce marketingplatform dat vanaf juni 2012 beschikbaar is en waar McAfee-partners co-branded marketingmiddelen kunnendownloaden.