StartReady lanceert Lync4all, een unified communications-oplossing. Het verenigt communicatiemogelijkheden zoals telefonie, mobiele telefonie, e-mail, voicemail, instant messaging, filesharing en videovergaderen in één dienst. StartReady is naar eigen zeggen de eerste aanbieder die Microsoft Lync gecombineerd met telefonie en een Self Service Portal aanbiedt vanuit de cloud.
StartReady maakt hiermee de functionaliteit van Lync als telefooncentrale, dat tot voor kort alleen bereikbaar was voor grotere bedrijven, nu beschikbaar voor bedrijven vanaf tien medewerkers. StartReady biedt twee versies van Lync4all, waarbij de keuze gemaakt kan worden tussen de Lync4all Public Cloud of de Lync4all Private Cloud variant. Bedrijven onder de 250 medewerkers hebben de beste prijs-kwaliteit verhouding met Lync4all Public Cloud. Er kan een variabel aantal abonnementen worden afgenomen, de looptijd van het abonnement is kort en de functionaliteit is dekkend voor bijna alle klanten in de doelgroep. Voor grotere klanten, of klanten met heel specifieke wensen, is Lync4all Private Cloud geschikt. Er worden meer standaard opties aangeboden en er is maatwerk mogelijk. Dat maakt Lync4all Private Cloud ideaal voor grotere bedrijven die volledig willen overstappen op Microsoft Lync als telefooncentrale, maar de it-last niet willen dragen.
Lync kan zijn voordelen hebben omdat het geïntegreerd is in een MS omgeving. Dat is echter ook het nadeel. Het is een product dat zeker zijn interessante kanten heeft, maar vrIj zwaar leunt op de IT infrastructuur. De functionele flexibiliteit wordt daardoor bepaalt door andere zaken. Om daar een goede Inschatting te maken of er een fit is en vooral tegen welke prijs, zijn er wat ‘stappen’ vooraf nodig.