Klarna, leverancier van factuurgebasseerde betaaloplossingen voor de e-commerce, heeft zijn registratieproces voor webwinkeliers geoptimaliseerd. Voor online retailers die de Klarna-betaaloplossing in hun webshop willen integreren, is de registratie nu eenvoudiger en sneller.
Het nieuwe registratieproces is een aanvulling op de huidige aanmeldingsprocedure en gebeurt volledig online. Webwinkeliers kunnen zich eenvoudig in drie stappen aanmelden en de Klarna-betaaloplossingen in hun webshop integreren. Nadat de webwinkelier de informatie over het bedrijf invult en de gewenste diensten selecteert, volgt een geïndividualiseerd aanbod van Klarna.
Tot nu toe moesten webshops die gebruik wilden maken van de diensten van Klarna allereerst via een contactformulier of telefonisch contact zoeken met Klarna. Na een gesprek met een vertegenwoordiger van Klarna kregen zij een contract toegestuurd dat vervolgens ondertekend teruggestuurd moest worden. Deze manier van registreren blijft nog steeds bestaan, webshops kunnen uit beide opties kiezen.
Naast het vereenvoudigen van de registratie voor webshopeigenaren, maakt Klarna ook het betaalproces voor consumenten makkelijker. Bij het afrekenen in de webshop hoeft de klant bij betaling met Klarna alleen maar zijn NAW-gegevens in te vullen. De klant krijgt vervolgens de bestelde artikelen thuis en hoeft deze pas veertien dagen na verzending te betalen.
Goed iniatief! Alleen denk ik wel dat het achteraf betalen nog een behoorlijke administratieve rompslomp zal zijn.
Maar ja dit is mogelijk weer goude business van de incasso industrie.