De Weense crm-leverancier Update Software introduceert de mobiele applicatie ‘CRMpad’ voor de Apple iPad. Deze nieuw ontwikkelde native iPad-applicatie is de eerste die volledig gebruikmaakt van de mogelijkheden van de tablet als mobiel crm-apparaat.
De Update CRMpad zal het dagelijkse werk van buitendienstmedewerkers een stuk effectiever maken. Zo kunnen gebruikers een efficiënte dagplanning maken in het overzichtelijke dashboard waarin alle afspraken worden getoond. Een contextgerelateerde navigatie met uitgebreide velden en maskers zorgt voor een snelle toegang tot de klantgegevens.
Gebruikers van de update CRMpad profiteren van gps-ondersteuning en een Google Maps-integratie die zowel de klantlocatie als klanten in de directe omgeving toont. Dit draagt bij aan de flexibiliteit. Tijdens de afspraak worden klantgegevens direct verwerkt en zijn hiermee onmiddellijk centraal beschikbaar. Een geïntegreerde documentviewer geeft relevante documenten direct weer in de applicatie, in .pdf-, .ppt-, .xls-, of .doc-formaat of als afbeelding of video.
De app biedt ook volop mogelijkheden voor transacties, zoals het vastleggen van contracten met daarin de artikelen, prijzen, kortingen, etc. en de mogelijkheid om gebruik te maken van een winkelwagenfunctionaliteit. Hiermee kan een vertegenwoordiger direct op de klantlocatie een order boeken wat kan resulteren in razendsnelle levertijden. De iPad biedt ook een hoge snelheid voor de resultaatverwerking van bezoeken en het aanmaken van vervolgafspraken. De voorbereidende en administratieve taken van de buitendienst worden dus tot een absoluut minimum gebracht, de kans op fouten verkleint en follow-up vindt op tijd plaats.