eHRM-dienstverlener Raet neemt voor een onbekend bedrag leverancier van de zelfroosterapplicatie RoosterWeb Comprise over. Met RoosterWeb kunnen organisaties, medewerkers en managers, op een moderne en kostenefficiënte manier, gezamenlijk tot een optimale roosterplanning komen. Raet voegt RoosterWeb aan zijn hr-portal Raet Online toe.
Integratie van deze applicatie binnen Online zorgt voor een duidelijk en tijdig inzicht in de personeelskosten en productiviteit van medewerkers in relatie tot de output in het primaire proces van de organisatie. Raet streeft er naar om de medewerker centraal te stellen in hr-software. De oplossing van Comprise biedt medewerker en manager mogelijkheden om de roosterplanning zelf vorm te geven. Deze slimme manier van zelfroosteren, waarbij incidenten door medewerkers worden opgelost, leidt tot een grotere medewerkertevredenheid, verregaande optimalisering van processen en een kostenbesparing die kan oplopen tot 75 procent van de reguliere externe inhuur. Raet vindt het daarom een logische uitbreiding van de selfservice-mogelijkheden binnen Raet Online, waarmee medewerkers nu al bijvoorbeeld hun verlof regelen.
Performance-to-pay
Met de overname van Comprise voegt Raet de oplossing voor zelfroosteren aan zijn portfolio toe. Hierdoor kunnen organisaties de roosterplanning, personele basisgegevens en personeelskosten combineren. Dit geeft hen vroegtijdig inzicht in budgettaire overschrijdingen, zowel op kostensoort, kostenplaats en kostendrager. Door de werkelijke kosten en de productiviteit van medewerkers af te zetten tegen de output in het primaire proces ontstaat een krachtig stuurinstrument. Raet noemt dit ‘performance-to-pay'. Dit is van toepassing op alle bedrijven en instellingen met hoge personele lasten, bijvoorbeeld bij organisaties binnen de retail, zakelijke en technische dienstverlening, overheid en zorg.
Zowel Raet Online als RoosterWeb worden aangeboden als software as a service (SaaS). SaaS-technologie is volgens Raet een fundamentele voorwaarde om aan deze moderne vorm van eHRM-dienstverlening te voldoen. Het maakt volgens de dienstverlener de software toegankelijk voor iedereen, op elk moment en via elk willekeurig apparaat. Dit maakt snelle verwerking van gegevens en actuele managementinformatie mogelijk.
Er werken ongeveer negenhonderd medewerkers bij Raet. De eHRM-dienstverlener heeft ongeveer 12.500 klanten.