Webwinkel Bol.com zet business analytics-software in van SAS om zijn aanbiedingen en interactie met klanten te verbeteren. Om de tevredenheid van klanten te verhogen, heeft het bedrijf een nieuwe marketingoplossing geïmplementeerd om via e-mail, telefoon en de app met klanten te communiceren.
Door de inzet van SAS Marketing Automation renderen marketingacties beter en zijn ze eenvoudiger uit te voeren, terwijl tegelijkertijd de tevredenheid van klanten toeneemt. ‘Omdat het gaat om grote hoeveelheden informatie, in 2011 werden maar liefst 17,5 miljoen artikelen verkocht, is het van belang een solide oplossing te hebben die in staat is grote hoeveelheden gegevens in korte tijd te verwerken', zegt Mieke De Ketelaere, regional lead customer intelligence bij SAS.
Medio 2011 ging Bol.com op zoek naar een oplossing om zijn marketingcampagnes beter te managen en evalueren. Uit een shortlist werd gekozen voor SAS Marketing Automation en SAS Marketing Optimization. De keuze viel op SAS vanwege de analytische mogelijkheden om de juiste klant voor de juiste campagne te kunnen selecteren, de goed aangeschreven Marketing Automation-oplossing en de lokale aanwezigheid en expertise. Het was voor Bol.com belangrijk dat de toepassing snel geïmplementeerd werd en aansloot bij de Scrum-werkwijze. De implementatie van de software startte in februari 2012 en de eerste marketingcampagnes zullen medio april starten.