Citrix heeft voor een onbekend bedrag cloud-dienstverlener Podio overgenomen. Podio levert een collaboratief werkplatform waarmee werknemers en teams aan de slag kunnen in een sociale omgeving. De cloud-diensten van Podio combineren traditionele zakelijke toepassingen met nieuwe mobiele applicaties en asynchrone communicatie.
Podio wordt geïntegreerd met de collaborative-tak van Citrix. De organisatie biedt de huidige mobiele en geografisch verspreide werknemers een eenvoudige, veilige en sociale manier om samen te komen en in teamverband te werken. De applicaties van Podio voorzien in structuur en activiteitenstromen voor verschillende werktypen en samenwerking met teams, klanten en tijdens projecten. Ook kunnen applicaties worden ingezet bij afdelingen zoals verkoop, recruiting en marketing. Podio wordt onderdeel van het GoTo cloud-dienstenportfolio, waaronder ook GoToMeeting valt.
Productiviteit
Podio bouwt collaboration-tools verder uit, door het aanbieden van een robuust cloud-gebaseerd platform waarop mensen kunnen (samen)werken door middel van sociale elementen. Extra functionaliteiten zijn onder andere real-time status-updates, de mogelijkheid om te linken, het delen en beheren van taken en het geven van feedback. Teams kunnen nieuwe sociale workflows ontwikkelen die worden vastgelegd als ‘social-enabled apps'. Hierdoor ontstaat een betere manier van werken, wat volgens Citrix de productiviteit ten goede komt.
Kleine en middelgrote organisaties en teams binnen grote organisaties kunnen verschillende zakelijke processen en workflows beheren door gebruik te maken van de apps uit de gratis app market. Met de technologie van Podio kunnen gebruikers hun eigen workflows creëren en collaborative activiteiten kiezen die het beste passen bij hun projecten en de manier waarop ze willen werken. Het werkplatform integreert met andere diensten die al in de organisatie zijn opgenomen. Hieronder vallen zowel traditionele zakelijke oplossingen, als populaire cloud-gebaseerde dataopslag, online collaboration- en content-tools, zoals Box, Campaign Monitor, Dropbox, Evernote, FreshBooks, Google Apps, Google Docs, Google Alerts, Instapaper en Zendesk.