Avaya komt met Collaborative Cloud, een strategisch framework voor het toepassen van zakelijke communicatie- en samenwerkingsapplicaties en -diensten via publieke, private en hybride cloud modellen. Daarnaast presenteerde de onderneming met AvayaLive een reeks oplossingen die via de publieke cloud worden aangeboden, waaronder het nieuwe AvayaLive Connect en een nieuwe versie van AvayaLive Engage.
Met het Avaya Collaborative Cloud framework kunnen klanten, business partners, serviceproviders en ontwikkelaars cloud-georiënteerde samenwerkingsoplossingen bouwen, gebruiken en doorontwikkelen op basis van de applicaties, platformen en infrastructuur van Avaya. Het framework maakt het mogelijk een breed scala flexibele, cloud-gebaseerde implementatie- en gebruikskeuzes toe te passen in uiteenlopende markten en behoeften. Door samenvoeging van de samenwerkings- en contactcenterapplicaties en de netwerkarchitectuur van Avaya in Collaborative Cloud-modellen kunnen grote en kleine ondernemingen en ook serviceproviders hun efficiency, productiviteit en inkomstenstromen vergroten.
De nieuwe AvayaLive oplossingen behelzen unieke communicatie- en samenwerkingsdiensten die in de publieke cloud draaien. Het oplossingsaanbod omvat momenteel:
• AvayaLive Connect: een nieuwe, volledig geïntegreerde Unified Communications-oplossing voor kleine ondernemingen en organisaties, met onder meer ondersteuning voor spraak, conference calls, messaging, video, mobility en presence opties. De oplossing draait op diverse platformen, waaronder PC's, Apple Mac, iOS en Android, en ondersteunt meerdere vestigingen alsmede externe en mobiele medewerkers. De complete oplossing kan eenvoudig besteld en gedownload worden en is makkelijk toegankelijk via het web. AvayaLive Connect draait momenteel in pilots en komt medio 2012 beschikbaar, te beginnen op de Amerikaanse markt.
• AvayaLive Engage: deze webgeoriënteerde samenwerkingsomgeving, voorheen bekend als web.alive, is uitgebreid met nieuwe functies en eigenschappen. Gebruikers kunnen nu in een 3D-omgeving werken met gepersonaliseerde avatars en deelnemen in vergaderingen en creatieve sessies, sales- en customerserviceactiviteiten, personeelstrainingen en recruteringsprocessen.
Voor private en hybride clouds van professionele kwaliteit kunnen bedrijven en cloudserviceproviders nu de Avaya Virtual Enterprise Network Architecture (VENA) en Avaya Aura als basisplatform gebruiken. Met Avaya VENA kunnen grote bedrijven en hosting-aanbieders een gestandaardiseerde private cloud infrastructuur opzetten en die vervolgens bedrijfsbreed uitrollen, van data center tot desktop. Avaya Aura levert de kern van het communicatieplatform voor centralisatie en stelt Unified Communications en contactcenter-applicaties beschikbaar. Bovendien kunnen bedrijven Avaya Communications Outsourcing Solutions inzetten als een private, volledig uitbestede cloud service.