Geestelijke gezondheidszorgorganisatie Lentis heeft ict-dienstverlener Inter Access geselecteerd als partner voor het leveren van een nieuwe ict-infrastructuur. Die is nodig omdat Lentis steeds meer zorgapplicaties inzet in het dagelijks werk. Daarnaast wil de organisatie beter kunnen inspelen op ontwikkelingen als ketensamenwerking, mobiel werken, domotica en zorgalarmering, zorg op afstand en een toenemende vraag van cliënten die toegang willen tot informatiesystemen.
Lentis startte begin 2011 met de voorbereidingen van het vernieuwingstraject. In het najaar van 2011 koos de zorgorganisatie voor Inter Access, gevolgd door de definitieve contractonderhandelingen. Voor de ict-dienstverlener is zorg een van de kernmarkten. Lentis en Inter Access sluiten een meerjarige overeenkomst die voorziet in de vervanging van de ict-omgeving van Lentis en ondersteuning in het beheer ervan.
Belangrijk onderdeel van het vernieuwingsprogramma is het creëren van een nieuwe werkplek die aansluit op de behoefte om ambulant meer en beter samen te werken. Daarnaast is het streven om informatie eenvoudiger te ontsluiten voor medewerkers, cliënten en familie van cliënten. Lentis telt circa 4500 medewerkers die vanuit 63 locaties in de noordelijke provincies ondersteuning en begeleiding bieden bij psychische en psychiatrische problemen.