Ict-dienstverlener Info Support lanceert de wervingscampagne StartBoardingNow.com waarin er vijftig nieuwe ict-medewerkers gezocht worden. In de campagne vertellen eigen medewerkers over hun passie voor het vak en hoe zij bij Info Support worden gestimuleerd om door te groeien.
Info Support is op 2 april 2012 gestart met de campagne StartBoardingNow.com. Hiermee spreken zij jonge ict-professionals aan, die aan het werk zijn in de ict-branche maar die in hun huidige baan onvoldoende uitdaging vinden. ‘Wij investeren in deze professionals en geven hen de kans om in het ict-vak door te groeien', zegt hr-manager Herman Gerdsen. ‘Wij nemen niet de meeste ict-professionals aan, maar wel de beste. Door dit selectiebeleid kan Info Support de zekerheid van een vast contract blijven geven.'
In de cross mediale campagne staan vier ict-professionals centraal, die ieder vanuit hun eigen vakgebied vertellen over een succesvol verlopen project. Met de campagne hoopt de ict-dienstverlener vijftig nieuwe ict-professionals te kunnen interesseren voor een baan. Gerdsen: ‘Info Support biedt interessante projecten in uitdagende omgevingen. Het gaat niet alleen om het goed uitvoeren van projecten, het gaat ook om hoe wij processen kunnen verbeteren. De basis hebben wij geborgd in de ontwikkelstraat Endeavour.'
Waarom zoekt Infosupport alleen maar jongen mensen? Hebben ze goedkope naïeve handjes nodig om de Smart Box software van Infosupport te implementeren bij gemeentes zodat ze uitkeringsgerechtigden met nog meer bureaucratie lastig kunnen vallen?
Het draagt in ieder geval bij met de beeldvorming dat ouderen binnen de ICT niet echt welkom zijn. Daar horen organisaties zoals bijv ICT~Office wat meer aandacht aan te besteden. De ouderen zijn juist de mensen die hun ervaringen kunnen delen. Door deze uit te stoten uit het arbeidsproces lever je als onderneming uiteindelijk in op het feit dat je elke keer nieuwe generaties moet inleren en tevens inleveren op de kwaliteit van de opgeleverde diensten en of produkten.
Ik vraag me af wat bij info support de definitie is van ‘de beste ICTer’
– Is dat de meest kundige
– Is dat de meest veelzijdige
– of is het gewoon de goedkoopste, en met de minste eisen.
– Het zal zeer zeker niet de meest ervaren zijn, want ervaren en jong gaan nu eenmaal niet samen.
quote van ene jokertje:
Liever 2 bezopen studentjes in de hand, dan goede ervaren consultants bij de klant.
Ik heb in een eerder artikel van Yacht al een duidelijke mening geformuleerd en sluit me wat dit betreft aan bij Jan in voorgaande.
Op dit moment is de IT markt dusdanig ongeloofwaardig dat elk IT initiatief bijna met een grote dosis scepsis moet worden genomen. Geen kwestie van kritiek maar enorme bergen met signalen vanuit verschillende marktsegmenten.
Klaarblijkelijk heeft men ook hier nog niet eerder gehoord van iets dat ‘leefdtijds discriminatie’ heet want dat blijkt in veel gevallen gemeengoed geworden en niet strafbaar.
Er bestaan hele bibliotheken over succesvol verlopen projecten. Of men die vijftig zullen gaan vinden die momenteel elders zichzelf hebben ingegraven in eigen loopgraaf of schuttersput in de hoop positie en baan te kunnen blijven behouden wordt nu dan verwoord in’…die in hun huidige baan onvoldoende uitdaging vinden.’
Men loopt in dit opzicht tegen hetzelfde recruiterings probleem aan. Veel van de zeer jongere instroom hebben geen enkel idee van de basics en merites van de materie IT. De rectruiter heeft dit zelf ook niet en gaat dus ‘jongeren’ aannemen die ‘het’ zouden moeten hebben.
In de IT bestaat daarvoor een wetmatigheid. ‘If you pay peanuts, you’ll get monkeys.’ Maar zo bestaan er nog wel een aantal wetmatigheden waar men overduidelijk geen enkele weet van heeft.
Niettemin bijzonder veel succes met uw initiatief.
Goh wat kun je allemaal lezen in een artikel wat er niet staat. Ik begrijp de zure reacties wel een beetje, maar denk ik toch een beetje ingegeven door de ervaringen in de eigen omgeving en dat geprojecteerd op dit bericht.
Even wat feiten op een rijtje:
– Info Support is een bedrijf met meer dan 300 werknemers
– Een aanzienlijk deel daarvan werkt meer dan 10 jaar in de IT
– Info Support heeft een eigen opleidingscentrum, waar de eigen werknemers gewoon overdag cursus kunnen volgen.
– Alle solliciatiegesprekken worden gevoerd door 2 personen, waarvan 1 persoon de inhoudelijke IT bekwaamheid van de persoon toetst, uiteraard is dat een ervaren IT-er.
– Info Support in de afgelopen 26 jaar altijd zwarte cijfers heeft gedraaid, zonder mensen te ontslaan om die cijfers halen.
– Deze actie is gericht op een specifieke groep, maar dat wil niet zeggen dat Info Support geen ervaren mensen aanneemt of zoekt.
– Ja Info Support neemt veel jonge mensen aan en steekt daar veel tijd en geld in opleiding en begeleiding in, met de gedachte dat mensen vanzelf ouder worden en dat er een gezonde piramide in een bedrijf moet blijven, 300 architecten gaat echt niet werken.
Ach en wat de rest van de mening van de schrijvers haal ik een beetje mijn schouders op. Hun mening staat al vast anders zouden ze die niet zo zonder feiten geven.
Ja ik werk bij deze club (15 jaar), neen niet bij recruitment of andere overhead functie.
En ik sluit mij volledig aan bij Thomas! De oudere ITers zijn vrij om te solliciteren en als ze echt zo ervaren zijn, komen ze vast en zeker door het strenge selectieproces…….