SAS introduceert Visual Analytics, een nieuwe in-memory analytics-oplossing, voorzien van een sterk visuele Business Intelligence-interface om krachtige analyses voor een nog bredere groep gebruikers inzichtelijk te kunnen maken. De combinatie van hoge snelheid en een self-service interface resulteert in sneller, eenvoudiger en kosteneffectiever inzicht, zegt de leverancier.
Met SAS Visual Analytics, het nieuwste product in de SAS High-Performance Analytics reeks, zijn analisten en beslissers voor hun rapportages niet langer afhankelijk van it, zodat zij sneller en eenvoudiger over de informatie beschikken, stelt ontwikkelaar SAS.
Met SAS Visual Analytics, kunnen organisaties de kracht van SAS Analytics loslaten op grote hoeveelheden gegevens (big data), hun data in één oogopslag visueel verkennen en scannen, en nieuwe inzichten met iedereen en overal delen, via een webinterface of iPad. SAS Visual Analytics combineert de kracht van SAS Analytics met in-memory architectuur, intuïtieve data exploratie, ondersteuning van Hadoop en diverse presentatie-opties, waaronder de iPad. De in-memory-engine is speciaal ontworpen voor zakelijke visualisatie van big data op basis van goedkope, generieke hardware. SAS Visual Analytics biedt volgens de leverancier een dubbel voordeel: de snelheid van in-memory analytics plus de mogelijkheid tot self-service elimineren het traditionele wachten op door it te genereren rapporten.
Goed iniatief. Niet alleen IT maar de gehele business dient in het geval van Big Data over dit soort informatie te beschikken.
Dit is stap 1 in het steeds meer “commodity” krijgen van Big Data. Want Big Data is na Cloud hard op weg om weer een gigantische hype te worden. Waar iedereen weer een andere defenitie of mening over heeft.
En als iedereen zich er mee gaat bemoeien wordt het er in het algemeen niet duidelijker en gemakkelijker op.