Cloudleverancier Salesforce.com komt met de eerste producten die voortvloeien uit de overname van hr-softwaremaker Rypple. Salesforce Rypple stelt ondernemingen in staat om medewerkers en teams met social performance management bekend te maken. Hierdoor komt het social network voor medewerkers binnen het bereik van iedere medewerker.
De manier waarop mensen werken is volgens Salesforce.com veranderd. Het is minder hiërarchisch geworden, meer social en gericht op samenwerking. Maar de tools om mensen en werkprocessen te managen zijn ontwikkeld voor het tijdperk van social en mobile cloud computing. Ze automatiseren verouderde processen en stellen ondernemingen niet in staat om op een transparante wijze de performance binnen een social network voor medewerkers te beheren. Daarom nam Salesforce.com in december 2011 Rypple over om de stap richting human capital management (hcm) te maken.
Integraties
Duizenden ondernemingen, waaronder Facebook, LivingSocial en Spotify, maken al gebruik van Salesforce Rypple's web-gebaseerde social performance management apps om performance management af te helpen van een eenmalig per jaar, top-down proces en het te integreren in de dagelijkse werkzaamheden, waar het een daadwerkelijke impact heeft op de prestaties.
Salesforce.com heeft strategische integraties toegevoegd die klanten in staat gaan stellen gebruik te maken van de kracht van hun social networks voor medewerkers. Door gebruik te maken van ‘cutting-edge feedback' van medewerkers, zijn ondernemingen in staat om ervoor te zorgen dat medewerkers en bedrijfsdoelstellingen beter op een lijn komen te zitten. De integraties zijn met andere Salesforce-software en Chatter.
Site.com
Naast de Rypple-aankondigingen komt de cloudleverancier ook met het nieuwe Salesforce Site.com. Dit biedt iedere klant een consistente merkbeleving door marketeers te voorzien van recente, relevante content via websites, portals, landing pages en publieke social networks. Ondernemingen kunnen nu verandering brengen in de manier waarop ze met medewerkers en klanten samenwerken, communiceren en informatie delen. Op deze wijze blijven zij concurrerend in de huidige social wereld.
Met de adoptie van publieke sociale netwerken en mobiele apparaten, moeten marketingorganisaties volgens Salesforce.com op een totaal andere manier met hun klanten omgaan. Klanten en prospects haken af bij afgezaagde en statische websites. Zij verwachten recente en relevante content aangeboden te krijgen via diverse kanalen. Maar bedrijven vertrouwen nog steeds op gedateerde web- infrastructuur die is ontwikkeld vóór de opkomst van Facebook, Twitter en de iPhone. Het gebrek aan consistentie tussen websites en publieke sociale netwerken zwakt de merkbeleving af.