Ict-dienstverlener BT gaat netwerkgebaseerde it-diensten leveren aan de Europese technische dienstverlener Imtech. BT zal Imtech helpen met het verbeteren van de buitendienstactiviteiten van de Nederlandse divisie Building Services door middel van een volledig beheerde Field Force Automation (FFA)-oplossing.
BT zal de Field Force Automation-oplossing integreren met het bestaande backoffice-systeem van Imtech. De overeenkomst omvat ook de levering en het beheer van apparaten voor eindgebruikers, helpdesk, beheer van dataverkeer, mobiele dataopslag en end-to-end-beveiliging voor een team van 450 ingenieurs. De mobiele applicatie zal worden gehost in BT's datacenter in Nieuwegein.
Optimaliseren kostenbasis
Imtech Building Services biedt technische totaaloplossingen in de Nederlandse gebouwenmarkt. Eén van de aandachtsgebieden is het uitvoeren van langlopende onderhoudswerkzaamheden, naast grote nieuwbouw- en renovatieprojecten. Omdat de huidige operationele processen van de buitendienst van deze divisie sterk afhankelijk zijn van papierwerk, zocht de technische dienstverlener naar een FFA-oplossing om de klantenservice te verbeteren, de efficiëntie te verhogen en zijn kostenbasis te optimaliseren.
BT Field Force Automation is een hardware platform-onafhankelijk, modulair pakket van diensten, dat wordt geleverd door een team gespecialiseerd in de transformatie van buitendienstprocessen. De FFA-oplossing biedt planning en resource-management en maakt zakelijke applicaties op locatie toegankelijk om organisaties te helpen hun resources beter te benutten en de productiviteit te verhogen, plus het aantal niet geslaagde bezoeken, afgelegde kilometers en de milieu-impact te verminderen. BT Field Force Automation helpt organisaties ook om hun klantenservice te verbeteren en te voldoen aan de zorgplicht ten opzichte van werknemers.
Als de implementatie succesvol wordt afgerond,kan het contract worden uitgebreid naar andere Imtech-bedrijfsonderdelen.