Softwareontwikkelaar Trivento bouwt een nieuw advanced pricing system (aps) voor Wehkamp.nl. Het systeem wordt onderdeel van het crm-domein van de webshop. Met het systeem kan het online warenhuis de prijsstelling van producten beheren, inclusief btw-bepalingen en kortingen op de verkoopprijzen.
In een periode van zes weken levert Trivento de gewenste programmatuur op. In een doorlopend proces wordt programmatuur gebouwd, getest en in productie genomen. In maart 2012 wordt het project afgerond. Trivento hanteert voor het uitvoeren van deze opdracht de Agile Scrum-aanpak.
Microsoft AX
Het tot stand komen van het aps is een onderdeel van een grootschalige vernieuwing van het softwarelandschap van Wehkamp.nl. Bestaande applicaties/programmatuur worden vervangen door een erp-oplossing (AX van Microsoft). Voor het managen van de verkoopprijzen is gekozen voor een maatwerkoplossing in Java. Wehkamp.nl heeft uit meerdere partijen Trivento gekozen om de opdracht uit te voeren.
Trivento is een aanbieder van ict-oplossingen voor businessvraagstukken, van architectuur tot en met beheer. Sinds januari 2012 zijn Profict, Caerleon en Trivento samengevoegd onder de naam Trivento.
Dit klinkt niet als een stukje hoogdravende techniek: “Met het systeem kan het online warenhuis de prijsstelling van producten beheren, inclusief btw-bepalingen en kortingen op de verkoopprijzen”. Het lijkt me niet meer dan logisch dat dit soort functionaliteit in een webshop zit.
Mee eens L.B., wellicht ben ik enigszins verwaand door het CMS tooltje waarmee ik mag opereren, maar een beetje standaard e-commerce enabled website met een stoere CMS mag toch dergelijke functionaliteiten als basis hebben. Afijn, we kunnen natuurlijk niet in de technische Wehkamp keuken proeven, wel kunnen ruiken naar wat mogelijk komen gaat. Kijkend naar de type functionaliteiten oogt het meer op een tektonische verschuiving binnen het verkoopbeleid waarbij het zwaartepunt meer/ook richting de B2B commerce dreigt te gaan.