GX Software biedt nieuwe uitgebreide, flexibele mogelijkheden voor mobiele marketing binnen haar web content management systeem GX WebManager. De software maakt het voor marketeers mogelijk om online bezoekers ook via het mobiele kanaal te voorzien van relevante, persoonlijke ervaringen en is per direct beschikbaar. GX WebManager hergebruikt bestaande content voor mobiele websites en apps en is geschikt voor alle gebruikelijke mobiele platformen.
De nieuwe mobiele oplossingen sluiten volledig aan bij de wereldwijde trend dat het gebruik van mobiele apparaten voor internettoepassingen enorm toeneemt. Volgens het onafhankelijke onderzoeksbureau Forrester Research bieden mobiele kanalen 'ieder jaar meer bereik en kansen voor marketing'. Bedrijven kunnen met de mobiele oplossingen in GX WebManager bezoekersprofielen opbouwen waardoor zij hun mobiele bezoekers een persoonlijke ervaring met relevante, gerichte content bieden. Dit is van groot belang bij het behalen van bedrijfsdoelen als cross- en upselling en een hogere klantloyaliteit.
GX WebManager biedt meerdere mogelijkheden om mobiele kanalen te lanceren en te onderhouden. Klanten kunnen kiezen voor een standaard mobiele website template, een volledig aangepaste mobiele website of voor een website gebaseerd op het zogenaamde Responsive Design. Hierdoor is er voor iedere mobiele strategie en gerelateerd budget een oplossing beschikbaar en kan GX WebManager meegroeien met de strategie van de klant.
Mobiele apps voor alle platformen
Naast het mobiele webkanaal kunnen klanten op basis van content uit GX WebManager ook zogenaamde hybrid apps maken, gebaseerd op de geavanceerde HTML5-standaard. Een hybrid app kan eenvoudig worden uitgebracht voor alle gangbare mobiele platformen zoals iOS en Android en worden gedistribueerd via de app stores van bijvoorbeeld Apple, Google en andere platformen. Dit betekent kostenbesparing en tijdwinst bij het lanceren van apps voor een breed publiek.