BT kondigt een belangrijke update aan van BT Connect, BT’s innovatieve portfolio van netwerkoplossingen. Deze stap voegt ‘intelligentie’ toe als nieuwe dimensie voor het meten van netwerkprestaties, naast snelheid, beschikbaarheid, reikwijdte, beveiliging en flexibiliteit.
Klanten die gebruikmaken van BT Connect profiteren van belangrijke innovaties die hun netwerkprestaties zullen verbeteren. Daarnaast worden cio’s in staat gesteld hun controle over de eigen infrastructuur te vergroten, onder meer door een nieuwe, vereenvoudigde ‘MyAccount’-portal zodat klanten meerdere netwerkdiensten kunnen beheren vanaf ieder apparaat, zoals smartphones en tablets.
Daarnaast is er een nieuw, uniform dashboard voor het gehele portfolio van Connect-applicaties waarin alle rapportages van applicatie- en web performance monitoring in een helder overzicht gepresenteerd worden. Dit leidt tot betere besluitvorming voor de verschillende belanghebbenden die hierbij betrokken zijn, of erdoor worden beïnvloed.
Tot slot zijn er nieuwe BT Connect-applicaties, zoals een web performance monitoringdienst, waarmee klanten inzicht krijgen in de internetervaring van de eindgebruiker en zo hun online activiteiten kunnen verbeteren. De Connect Acceleration Monitoring-service geeft klanten inzicht in de datastromen over hun netwerk, zorgt voor een snellere oplossing van it-prestatieproblemen, en verlaagt de it-managementkosten.
Parallel aan deze aankondiging heeft BT een nieuw instrument ontwikkeld – genaamd BT Connect IQ – waarmee cio’s de intelligentie van hun netwerk kunnen beoordelen en verbeteren. Met BT Connect IQ kunnen zij hun netwerkprestaties toetsen en manieren vinden om hun netwerkoplossing optimaal af te stemmen op hun bedrijfsstrategie. De output bevat een multi-dimensionale waardering van de volwassenheid van het netwerk en een ‘routekaart’ van het netwerk IQ, gebaseerd op het verschil tussen de huidige en gewenste staat van het netwerk. BT Connect maakt volledig gebruik van BT’s wereldwijde netwerk.